Straszny dwór – recenzje

 

„Ta nowa interpretacja »Strasznego dworu« mówi wiele o nas. Świeże oko reżyserki, brak automatyzmu w jej postrzeganiu historii, wprowadzanie uniwersalizmu w miejsce mesjanizmu sprawia, że to jedna z najodważniejszych i najciekawszych realizacji operowych, jakie zostały wystawione w ostatnich latach w Poznaniu.”

Aleksandra Kujawiak, kultura.poznan.pl

 

„Partię Hanny w poznańskim »Strasznym Dworze« znakomicie wykonuje Rusłana Koval, śpiewająca z lekkością, a jednocześnie dużym ładunkiem ekspresji. Podziwiam sposób, w jaki artystka łączy profesjonalizm wokalny z aktorską grą i dynamicznym podejściem do postaci.”

Anna Czajkowska, Teatr dla Wszystkich

 

„Rewelacja! Nie waham się użyć tego słowa. Włoska młodziutka reżyserka przestudiowała dogłębnie muzykę Moniuszki i tekst Chęcińskiego. I pokazała »Straszny dwór« na nasze czasy. (...) Oby tak dalej w operowym teatrze i także w teatrze naszego życia.”

Piotr Nędzyński

 

„Orkiestrę Teatru Wielkiego poprowadził jeden z najwybitniejszych włoskich dyrygentów – Marco Guidarini. Orkiestra i chór zabrzmiały wspaniale (…) W partii Hanny usłyszeliśmy laureatkę Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego – Rusłanę Kowal, która swoim wykonaniem arii – »Do grobu trwać; Któraż to, która tej ziemi córa«, wywołała euforię wśród premierowej publiczności. Równie znakomicie »Arię z kurantem« zaśpiewał Piotr Kalina, podobnie jak Ruslana Kowal wykazał się znakomitą sztuką wokalną.”

Wojciech Giczkowski, Teatralna Warszawa

Powrót do góry