Julius Paul

Paul Julius


Urodził się w Norymberdze, wykształcenie taneczne zdobył w Académie Classique Solange Golovine w Paryżu. W latach 2000-2006 był solistą zespołu baletowego w Meklemburskim Teatrze Państwowym w Schwerinie. Wcześniej, między innymi, przez pięć lat miał angaż w Teatrze w Oldenburgu, gdzie powstały jego pierwsze choreografie. W 2005 roku na zaproszenie New York Choreographic Institute stworzył choreografię spektaklu Scratching the Surface dla New York City Ballet; w 2006 roku został zaproszony na Festiwal Tańca Współczesnego Almada w Portugalii ze spektaklem Which One Would You Like. Rok później wziął udział w Festiwalu Tańca w Belgradzie ze spektaklem Look at Me, wykonanym przez Serbski Balet Narodowy. W tym samym roku stworzył choreografię After Rain and Dreams do produkcji Noverre-Gesselschaft dla Baletu Stuttgarckiego.

W listopadzie 2008 ze spektaklem A Cast Off Skin został ponownie zaproszony na Festiwal Tańca Współczesnego Almada w Portugalii. W 2009 w Teatrze Schouwburg w Arnhem stworzył choreografię do spektaklu Watching Sky from the Same Window wykonaną przez pierwszych solistów Baletu Stuttgarckiego – Jasona Reilly i Alicię Amatriain.

W Schwerinie wykreował sześć nowych choreografii, w tym w 2008 roku adaptację dramatu Szekspira Wiele hałasu o nic do muzyki Petera Vasksa. W marcu 2010 roku odbyła się premiera spektaklu Giselle w jego choreografii. W 2011 pracował z wraz z solistami Meklemburskiego Teatru Państwowego w Schwerinie przy spektaklu In the Rain Again, wystawionym na gali otwarcia 20. Międzynarodowego Tygodnia Tańca w Dreźnie, na Festiwalu Tańca w Giessen jak również w Teatrze Schouwburg w Arnhem i podczas Gali Operowej w Grazu. Następny jego spektakl to So Cold w Meklemburskim Teatrze Państwowym w Schwerinie oraz Sen nocy letniej w ramach projektu interdyscyplinarnego.

Współpracował z zespołem baletowym Teatru w Magdeburgu przy spektaklu Fragments oraz podczas wieczoru baletowego Dancing in the City w 2012 roku.  W poznańskim Teatrze Wielkim zrealizował choreografię do spektaklu Święto wiosny I. Strawińskiego (2013).

Jako gościnny pedagog tańca współczesnego pracował podczas Międzynarodowych Warsztatów Baletowych w Nara (Japonia) oraz dla Y-Dance Ballet-Studio w Tokyo w 2013 roku.

public.common.backtop