Olejniczak-Worobiej Małgorzata

Małgorzata Olejniczak-Worobiej

sopran

 

Posiada profesjonalne wykształcenie muzyczne, w 1999 roku uzyskała dyplom muzyka instrumentalisty (gitara), a w roku 2004 ukończyła z wyróżnieniem studia na wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. K.Szymanowskiego w Katowicach i została solistką Teatru Wielkiego im. S.Moniuszki w Poznaniu. Jej egzamin dyplomowy w partii Gildy w operze „Rigoletto” G.Verdiego był równocześnie debiutem na scenie Opery Poznańskiej.

Już podczas studiów występowała na scenie w partiach lirycznych i koloraturowych w operach Mozarta, m. in. w singspielu „Dyrektor teatru” oraz jako Królowa Nocy, Pamina i Papagena w „Czarodziejskim flecie”. Królowa Nocy była jej popisową partią w latach 2003-2008.

Przez wiele lat pozostawała pod opieką wokalną prof. Heleny Łazarskiej i uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich w kraju i zagranicą.

Jest laureatką nagród na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach wokalnych, m.in.:

2002 – Nagroda specjalna na 37. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. A.Dvoraka w Karlovych Varach (Czechy)

2004 – I nagroda na 18. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. M. Schneider-Trnavskiego w Trnavie (Słowacja)

2005 - II nagroda i nagrody specjalne na 11. Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu

2007 - III nagroda i nagrody specjalne na 6. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

W 2008 roku zadebiutowała w Slovenskim Narodnym Divadle (Bratysława) partią Eurydyki w operze „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka, w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

Od 2009 roku współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, kreując partie: Gildy w operze „Rigoletto”, Hanny w operze „Straszny dwór”, tytułowego Słowika Strawińskiego oraz Yvette w operze „Pasażerka”.

Ma w swoim repertuarze następujące partie:

*Hanna – Straszny dwór – S.Moniuszko

*Violetta – Traviata – G.Verdi

*Gilda – Rigoletto – G.Verdi

*Adina – Napój miłosny – G.Donizetti

*Musetta – Cyganeria – G.Puccini

*Rozyna – Cyrulik sewilski – G.Rossini

*Norina – Don Pasquale – G.Donizetti

*Adela – Zemsta nietoperza – J.Strauss

*Słowik – Słowik – I.Strawiński

*Ofelia – Hamlet – A.Thomas

*Oskar – Bal Maskowy – G.Verdi

*Ogień/Księżniczka/Słowik – Dziecko i czary – M.Ravel

*Frasquita – Carmen – G.Bizet

*Cunegunde – Candide – L.Bernstein

*Sophie – Werther – J.Massenet

*Eurydyka – Orfeusz i Eurydyka – Ch. W. Gluck

*Yvette – Pasażerka – M.Wajnberg

*Papagena – Czarodziejski flet – W.A.Mozart

*Głos z nieba – Don Carlos – G.Verdi

*Jano – Jenufa – L.Janacek

*Hermia/Tytania(Wróżka,Nimfa,Wiosna,Juno) – The Fairy Queen – H.Purcell

*Procris – Aurora – E.T.A.Hoffmann

*Dobra wróżka – Spiąca królewna – O.Respighi

*Nerina – L’usignolo di Boboli – A.Tansman (prawykonanie polskie)

Doskonale czuje się również wykonując repertuar oratoryjno-kantatowy, m.in.:

*Requiem – W.A.Mazarta

*Ein deutsches Requiem – J.Brahmsa

*Oratorium Jephta (Iphis) – G.F.Haendla

*Oratorium Mesjassiah – G.F.Haendla

*Oratorium Samson (Dalila) – G.F.Haendla

*Kantatę Jauchzet Gott – J.S.Bacha

*Messe solennelle – Ch.Gounoda

*Kantatę Carmina Burana – C.Orffa

Do ciekawych pozycji w jej repertuarze należy cykl 12 Mazurków F.Chopina w opracowaniu na głos i fortepian Pauliny Viardot oraz Odgłosy wiosny J.Straussa-syna

Występowała już we wszystkich znaczących teatrach operowych, filharmoniach i teatrach muzycznych w Polsce. Bierze udział w prestiżowych koncertach i festiwalach na terenie całego kraju oraz zagranicą, występując z najlepszymi orkiestrami (NOSPR, AMADEUS) i dyrygentami (P. Esswood, T.Kozłowski)

Dokonywała nagrań dla Telewizji Polskiej oraz austriackiej rozgłośni radiowej ORF Ö1.

 

 

fot. Gerard Worobiej


Więcej informacji o artystce można znaleźć na stronie:
http://www.olejniczak.worobiej.com.

public.common.backtop