Joanna Radziszewska

 

W 2014 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego prof. Moniki Swarowskiej–Walawskiej. Obecnie studiuje śpiew w klasie Petera Kooij na wydziale muzyki dawnej w Hochschule für Künste Bremen.

Jest laureatką Trzeciego Międzynarodowego Konkursu Muzyki Dawnej „Canticum Gaudium” 2016 w Poznaniu. Brała udział w kursach wokalnych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Marek Rzepka, Gillian Webster, Paul Esswood, Ryszard Karczykowski, Piotr Kusiewicz, Jagna Sokorska, Maria Skiba czy Stefanie True. Solistka koncertuje w Polsce i poza jej granicami z wieloma zespołami muzyki dawnej, m.in.:  Capella Cracoviensis, {oh!} Orkiestra Historyczna, Cappella Viridimontana, Harmonia Sacra, OCTAVA Ensemble, z Zespołem Instrumentów Historycznych Risonanza, czy  Parnassos, wykonując głównie dzieła z okresu baroku, ale także renesansu i klasycyzmu. Miała okazję występować pod batutą Ottavia Dantone i Accademia Bizantina, Diego Fasolisa wraz z I Barocchisti, Vincenta Dumestra z Le Poème Harmonique a także Joshuy Rifkina.

W 2010 roku do ważniejszych występów młodej sopranistki zalicza się udział w operze The Fairy Queen H. Purcella (kier. muzy. Paul Esswood, reż. i insc. Przemysław Klonowski). W kwietniu 2016 roku zadebiutowała w roli Belindy w operze Dydona i Eneasz H. Purcella w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Artystka ma na swoim koncie także występ w Operze Krakowskiej w roli Barbariny z opery Wesele Figara W.A. Mozarta. We wrześniu 2016 roku cieliła się w rolę Marzi w operze Arminio J. A. Hasse wraz z {oh!} Orkiestrą Historyczną.

Od roku 2009 artystka rozwija swe żywe zainteresowanie do muzyki filmowej - biorąc udział we wszystkich edycjach Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie,  wykonywała muzykę z wielu kultowych produkcji filmowych, współpracując niejednokrotnie z z samymi kompozytorami oraz wybitnymi dyrygentami.

public.common.backtop