Linus Fellbom

Linus Fellbom


Od czasu swojego debiutu jako reżyser świateł w 1995 roku, stworzył iluminacje do ponad 180 spektakli. Będąc Szwedem, pracował w najważniejszych szwedzkich teatrach, był także zapraszany do wielu teatrów dramatycznych i operowych poza granicami kraju, m.in. do Oldenburga, Getyngi, Stuttgartu, Berlina, Innsbrucku, Wiednia, Rygi, Łodzi, Warszawy, Cape Town, Nowego Jorku, Edynburga, Leeds, Londynu, Nancy, Walencji, Oslo i Kopenhagi.

Ostatnio zaprojektował światła do takich spektakli jak Sen nocy letniej Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego w Wiener Staatsoper – spektaklu baletowego w choreografii Jormy Elo, musicalu Krystyna z Duvemåli Benny’ego Anderssona i Björna Ulvaeusa w Swedish Theater w Helsinkach, Don Giovanni Wolfganga A. Mozarta w Hamburgische Staatsoper w reżyserii Doris Dörrie, operę Thaïs Julesa Masseneta w Palau de les Artes w Walencji i Teatro de la Maestranza w Sewilli, w reżyserii Nicoli Raab, Portret Mieczysława Wajnberga w Opera North w Leeds i Opéra National de Lorraine w Nancy, w reżyserii Davida Pountneya. Był reżyserem świateł podczas światowego tournée szwedzkiego zespołu Refused, grającego hardcore punk.

W 2005 roku zadebiutował także jako reżyser, realizując Sympathy for the Devil Lucasa Svenssona w Strindbergs Intima Teater w Sztokholmie. Od tego czasu wyreżyserował m.in. Ryszarda III Williama Szekspira i Wierzycieli Augusta Strindberga w szwedzkim Riksteatern, operę Wolny strzelec Carla Marii von Webera w Folkoperan w Sztokholmie, Ronję, córkę zbójnika Astrid Lindgren w Järnverket w Iggesund i spektakl Maria Callas Życie bez odpowiedzi Lucasa Svenssona w sztokholmskim Stadsteater.

Linus Fellbom jest także autorem scenografii – Sympathy for the Devil (Strindbergs Intima Teater), Vi är Dom (Orionteatern, Sztokholm), A Year of Magical Thinking (Göteborgs Stadsteater), Creditors (Riksteatern) Red in 3 (Stuttgarter Ballett).

Powrót do góry