Maciej Igielski

Od1990 roku związany jest zTeatrem Wielkim - Operą Narodową, gdzie przygotowuje oświetlenie dospektakli operowych ibaletowych. Jego najważniejsze ważniejsze realizacje w TWON to: Święta wiosna (reż. K. Zaleski), La bohème Pucciniego (reż.M. Treliński), HarnasieK. Szymanowskiego (chor. E. Wesołowski), Mandragora K. Szymanowskiego (reż. M. Znaniecki), W poszukiwaniu kolorów(chor. J. Tyski), Persona(chor. R. Bondara) oraz Adagio & Scherzo(chor.K. Pastor).

W Operze Nova wBydgoszczy przygotował światła doprzedstawień baletowych: Zniewolony umysł(chor. R. Bondara) iSen nocy letniej(chor. K. Urbański) ioperowych: Rusałka Dvořáka (reż. K. Wuss), Halka Moniuszki iRigoletto Verdiego (reż. N. Babińska), Don Carlos Verdiego (reż. W. Nurkowski)oraz Potępienie Fausta Berlioza iFalstaff Verdiego (reż. M. Prus). WTeatrze Wielkim wŁodzi wyreżyserował światła doCyrulika sewilskiego Rossiniego (reż. N. Babińskiej oraz Halki(reż. J. Kiliana). W2013 roku gościł wLitewskim Narodowym Teatrze Opery iBaletu wWilnie, gdzie opracował światła do przedstawienia baletowego Čiurlionis(chor. R. Bondara). Pracował także dla Kieleckiego Teatru Tańca przy spektaklu Zdarzyło się wJeruzalem(chor. E. Szlufik-Pańtak iG. Pańtak).

Reżyserował światła domusicali: Doktor Żywago(reż. J. Szydłowski) w Operze iFilharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Zorba(reż. W. Mazurkiewicz) wTeatrze Polskim wBielsku-Białej, Przygody Sindbada Żeglarza(reż. J. Kilian) wTeatrze Muzycznym wGdyni oraz Pinokio(reż. J. Kilian) w Teatrze im. J. Słowackiego wKrakowie.

Zapraszany jest również przez teatry dramatyczne, dla których projektował światła dotakich spektakli, jak: Kocham O’Keeffe(reż. K. Kolberger, Teatr Bajka), Matematyka miłości(reż. A. Albrecht, Teatr Buffo), Łysa śpiewaczka, Madame deSade(reż. M. Prus, Teatr Narodowy) oraz Opowieść zimowa(reż. M. Hycnar, TeatrNarodowy) oraz Romeo iJulia(reż. M. Hycnar,Teatr im. J. Słowackiego wKrakowie). WTeatrze Polskim wBielsku-Białej wyreżyserował światła doBalladyny wreżyserii N. Babińskiej.

Był twórcą świateł dokoncertu 10 łatwych utworów nafortepian Z. Preisnera (1999) oraz koncertu jubileuszowego Gniezno 2000. Zaprojektował oświetlenie pawilonu polskiego naEXPO 2000 wHanowerze, Gali Tańca wramach XFestiwalu Tańca wKielcach oraz wystawy „Warszawa wbudowie” (WWB4) wMuzeum Sztuki Nowoczesnej, atakże dosuperwidowiska Faust wewrocławskiej Hali Stulecia wreżyserii B. Redo-Dobber.

Powrót do góry