Diana Marszałek

Biogram
Absolwentka Katedry Scenografii warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jest autorką scenografii i kostiumów do ponad pięćdziesięciu spektakli w teatrach operowych, dramatycznych i muzycznych w Polsce oraz za granicą m.in. w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, Powszechnym, Polskim, Ateneum, Polonia oraz Komedia w Warszawie, Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Wilnie, Muzycznym w Gdyni, Polskim i Współczesnym we Wrocławiu, Teatrze im. Słowackiego w Krakowie, Wielkim w Poznaniu i Łodzi oraz Operze Nova w Bydgoszczy.
Na swoim koncie ma wiele realizacji operowych i baletowych. W Teatrze Wielkim w Łodzi stworzyła w 2014 roku scenografię do nagrodzonej Złotą Maską opery G. Rossiniego “Cyrulik sewilski”. W bydgoskiej Operze Nova tworzyła przestrzeń sceniczną do autorskiego baletu Roberta Bondary Zniewolony umysł na podstawie tekstu Czesława Miłosza z muzyką Philipa Glassa i Wojciecha Kilara. Wraz z Julią Skrzynecką przygotowała scenografię i kostiumy do baletu “Persona” Roberta Bondary w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej oraz do spektaklu Čiurlionis Giedriusa Kuprevičiusa i Roberta Bondary w Narodowym Litewskim Teatrze Opery i Baletu w Wilnie. W listopadzie 2024 r. w Operze Nova w Bydgoszczy stworzyła scenografię do opery C.W. Glucka “Orfeusz i Eurydyka” w reżyserii Roberta Bondary.
W Teatrze Wielkim w Poznaniu zaprojektowała kostiumy i scenografie do “La serva padrona” Pergolesiego w reżyserii Natalii Bobińskiej, “Stabat Mater” Szymanowskiego w choreografii Danieli Cardim oraz do dwóch spektakli wieczoru baletowego „nie upilnuje nas nikt”: „Self” w choreografii Katarzyny Kozielskiej i „Ashes” w choreografii Anne Jung.
Projektuje także przestrzenie na potrzeby produkcji filmowych i reklamowych oraz wydarzeń i koncertów.
Poza kreowaniem przestrzeni, zajmuje się także projektowaniem graficznym m.in plakatów teatralnych.