Diana Marszałek
Biogram
Absolwentka Katedry Scenografii warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jest autorką scenografii i kostiumów do ponad pięćdziesięciu spektakli w teatrach operowych, dramatycznych i muzycznych w Polsce oraz za granicą m.in. w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, Powszechnym, Polskim, Ateneum oraz Polonia w Warszawie, Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Wilnie, Muzycznym w Gdyni, Polskim i Współczesnym we Wrocławiu, Teatrze im. Słowackiego w Krakowie, Wielkim w Poznaniu i Łodzi oraz Operze Nova w Bydgoszczy.
Na swoim koncie ma wiele realizacji operowych i baletowych. W Teatrze Wielkim w Łodzi stworzyła w 2014 roku scenografię do nagrodzonej Złotą Maską opery G. Rossiniego “Cyrulik sewilski”. W bydgoskiej Operze Nova tworzyła przestrzeń sceniczną do autorskiego baletu Roberta Bondary Zniewolony umysł na podstawie tekstu Czesława Miłosza z muzyką Philipa Glassa i Wojciecha Kilara. Wraz z Julią Skrzynecką przygotowała scenografię i kostiumy do baletu “Persona” Roberta Bondary w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej oraz do spektaklu Čiurlionis Giedriusa Kuprevičiusa i Roberta Bondary w Narodowym Litewskim Teatrze Opery i Baletu w Wilnie. W listopadzie 2024r. w Operze Nova w Bydgoszczy stworzyła scenografię do opery C.W. Glucka “Orfeusz i Eurydyka” w reżyserii Roberta Bondary. W Teatrze Wielkim w Poznaniu zaprojektowała kostiumy i scenografie do “ La serva padrona” Pergolesiego w reżyserii Natalii Bobińskiej oraz “Stabat Mater” Szymanowskiego w choreografii Danieli Cardim. W tym roku zdobyła nagrodę na 48. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych / IX edycji Konkursu “Klasyka Żywa” za : „pobudzającą wyobraźnię i dowcipną formę plastyczną scenografii i kostiumów” w spektaklu „Przygody Koziołka Matołka” z Teatru Polskiego w Warszawie.

Projektuje także przestrzenie na potrzeby produkcji filmowych i reklamowych oraz wydarzeń i koncertów. Poza kreowaniem przestrzeni, zajmuje się także projektowaniem graficznym m.in plakatów teatralnych oraz tworzeniem kompozycji, które nazwała biżuterią ścienną.