Karolina Sierant

Biogram

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. L. Różyckiego w Bytomiu, którą w 2005 roku ukończyła dyplomem z wyróżnieniem.

Uczestniczka XII i XIII Ogólnopolski Konkurs Tańca im. W. Wiesiołłowskiego (2001-wyróżnienie, 2003) Laureatka II miejsca na Międzynarodowym Konkursie Tańca „Odysee De La Danse” (Lyon, 2002), II miejsca na Międzynarodowym Konkurs Tańca, (Brno, 2003) oraz laureatka wyróżnienia i nagrody publiczności podczas IV Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego „Najlepszy Absolwent Roku”, (Szczecin, 2005).

Od 2005 roku związana z baletem Teatru Wielkiego im. S. Moniuszki w Poznaniu, w 2010 roku została I solistką. Odtwórczyni takich partii w wielkich baletach klasycznych, jak Odetta-Odylia w „Jeziorze łabędzim” (M. Pepita/L. Kowalska; K. Grave), Swanilda i przyjaciółka Swanildy w „Coppelli” (S. Woźniak), Dobra Wróżka w „Dziadku do orzechów” (S. Woźniak), Hipolita, Lubczyk w „Śnie nocy letniej” (G. Veradon), Ewa w „Stworzeniu świata” (U. Scholtz), Madame de Trouvell w „Niebezpiecznych związkach” (K. Pastor), Anna w „Stanisław i Anna Oświęcimowie” (B. Wrzosek), Artemida-Aretuza w „Mitach” (B. Gołaska), Krasawica w „Panu Twardowskim” (H. Konwiński), Królowej Driad w „Don Kichocie” (H. Konwiński), odtwórczyni partii solowych w spektaklach „Cztery ostatnie pieśni” (R. van Danzing), „Nokturn i tarantela” (H. Konwiński), „Preludia” oraz „Groszki i róże” (M. Różycki), a także partii zespołowych w baletach: „Hrabia Monte Christo” (W. Karaczewski), „Grek Zorba” (L. Massine), „Medea” (T. Kujawa), „Paw i Dziewczyna” (S. Woźniak), „Harnasie” (E. Wesołowski), „Krzesany” (K. Drzewieckiego), „La Sylfphide” (A. Bournonwille/K. Elver), oraz „Thinks I Told Nobody” (I. Galili).
W swej pracy artystycznej współpracowała z takimi wybitnymi postaciami baletu polskiego i światowego jak Emil Wesołowski, Henryk Konwiński, Sławomir Woźniak, Krzysztof Pastor, Kenneth Grave, Giovani di Palma, Karina Elver, Itzik Galili oraz Sonja Marchiolli.