Natalia Rubiś

Biogram
Sopran
Aabsolwentka prestiżowego Yale School of Music. Występowała w Grand Teatro del Liceu oraz Teatro Real w Madrycie z zespołem Il Giardino Armonico pod dyrekcją G. Antoniniego. Ostatnio zadebiutowała w roli Aidy w Operze Krakowskiej. Niedawno wcieliła się w rolę Benigny w Czarnej masce K. Pendereckiego na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, za co otrzymała nominację do nagrody Olśnienia.
Śpiewała Halkę w Operze Wrocławskiej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Polskiej Operze Królewskiej oraz podczas tournée z Capellą Cracoviensis w Lizbonie, Brukseli i Pradze. Występowała także w praskim Rudolfinum, Filharmonii w Brnie, Poznaniu, Krakowie oraz we wrocławskim NFM. W Musikverein wykonała Pasję według św. Jana J.S. Bacha.
W jej repertuarze znajdują się m.in. role: Elektry, Hrabiny, Donny Elviry, Fiordiligi i Vitellii, (Mozart), Małgorzaty (Gounod), Faniski (Cherubini), Heleny (Britten), Dydony (Purcell), Lizy (Lehár), a także Almireny, Romildy i Merab (Händel).
Dokonała licznych nagrań, m.in. Halki z Capellą Cracoviensis, La fiera di Venezia z L’arte del mondo (Deutsche Harmonia Mundi), Universal Prayer A. Panufnika z NFM we Wrocławiu oraz opery Hrabina i kantat Moniuszki (Widma, Nijoła) z Europa Galante. Podczas Wielkanocnego Festiwalu im. L. van Beethovena wraz z Łukaszem Borowiczem nagrała Faniskę, Le pauvre matelot i Salade (Milhaud).
Regularnie koncertuje w filharmoniach w całej Polsce, wykonując dzieła takie jak Pory roku Haydna (Warszawa), Oratorium de Noël Saint-Saënsa, Odysseus, Christus F. Liszta czy Stabat Mater K. Szymanowskiego (Kraków), IV Symfonia G. Mahlera (Poznań), Stworzenie świata J. Haydna i Universal Prayer A. Panufnika (Wrocław), Pasja według św. Jana J.S. Bacha i Dzwony S. Rachmaninowa (Łódź), Credo K. Pendereckiego oraz Te Deum A. Dvořáka (Bydgoszcz) czy Requiem A. Dvořáka (Katowice).
fot.Karpati&Zarewicz