Mariusz Godlewski
Biogram
Edukację muzyczną w zakresie śpiewu solowego rozpoczął w Szkole Muzycznej II stopnia we Wrocławiu, a następnie kontynuował ją we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Bogdana Makala. Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych. W roku 2001/2002 był na stypendium Ministra Kultury i Sztuki w Wiedniu w klasie prof. Leopolda Spitzera.
W 2002 r. zadebiutował w Operze Narodowej w Warszawie partią Peleasa w operze C. Debussy'ego Peleas i Melizanda. Jest stałym śpiewakiem gościnnym w Operze Wrocławskiej, współpracuje także z warszawską sceną narodową, z Operą Krakowską oraz ze sceną niemiecką w Karlsruhe. Występuje na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. W 2012 śpiewał w prapremierze pieśni K. Pendereckiego Powiało na mnie morze snów w Filharmonii Warszawskiej. Na zaproszenie V. Gergieva wystąpił pod jego batutą na Festiwalu Białych Nocy w Petersburgu. W październiku 2013 wystąpił podczas Beijing Music Festival w Pekinie pod batutą K. Pendereckiego. W swoim repertuarze posiada wiele głównych partii operowych, wykonuje również lirykę wokalną F. Schuberta i J. Brahmsa oraz niemiecką i angielską muzykę baroku.
Artysta ma na swoim koncie między innymi partie: Hrabiego w Weselu Figara W. A. Mozarta, Guglielma w Così fan tutte W. A. Mozarta, Don Giovanniego w operze Don Giovanni W. A. Mozarta, tytułowego Eugeniusza Oniegina w operze P. Czajkowskiego, Escamilla w Carmen Georges'a Bizeta, Dr. Malatesta w Don Pasquale G. Donizetti’ego, Lorda Enrica Asthona w Łucji z Lammermooru G. Donizetti’ego, Lekarza w Hagith K. Szymanowskiego, Rogera w operze Król Roger K. Szymanowskiego, Tarkwiniusza w Gwałcie na Lukrecji B. Brittena, Marcella w Cyganerii Pucciniego, Kawalera Belfiore w Dniu królowania G. Verdiego, Germonta w Traviacie G. Verdiego, Homonay'a w Baronie Cygańskim J. Straussa, Janusza w Halce oraz Stanisława w Verbum Nobile S. Moniuszki, Adama w Raju utraconym K. Pendereckiego, Dapertutta i Dr. Miracle w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha, Sharplessa w Madame Butterfly G. Pucciniego, Woodravena w Matce czarnoskrzydłych snów H. Kulenty, Il Ragazzo w Wolność wzywa wolność E. Knapika oraz Giacoma w Joannie d’Arc G. Verdiego. Franza Kafke w Operze Pułapka Z. Krauzego, Tadeusza w operze Pasażerka Mieczysława Weinberga, Zurga w Poławiaczach pereł Georges'a Bizeta
fot. Kinga Karpati