Lecca Marie-Jeanne

Marie-Jeanne Lecca

 

Marie-Jeanne urodziła się w Bukareszcie, gdzie studiowała na Beaux Arts Institute, a obecnie mieszka w Londynie. Otrzymała Medal Martinů za „Juliettę” i „Pasję Grecką”, Otrzymała nominację do nagrody BAFTA za „Amahla i nocnych gości”. Była częścią brytyjskiego zespołu, który w 2003 roku zdobył na Praskim Quadriennale Złotą Trigę.

Współpracowała z Sir Davidem Pountneyem przy licznych produkcjach, projektując kostiumy m.in. do oper „Pierścień Nibelunga” Wagnera (Lyric Opera, Chicago), „Rusałka” (Santa Fe), „Śpiewacy norymberscy” (Oper Leipzig), „Manon Lescaut” i „Francesca da Rimini” (La Scala, Mediolan), „Pierrot Lunaire and Seven Deadly Sins” (Scenografia i Kostiumy, Strasburg), „Czarodziejski flet” (Bregenzer Festspiele – Projektantka Kostiumów i Lalkarka), „Nieszpory sycylijskie” (Welsh National Opera i Opernhaus Bonn – Projektantka Kostiumów i Lalkarka), „Un Ballo in Maschera” (Zurych, Projektantka Kostiumów i Lalkarka), „Straszny Dwór” (Teatr Wielki – Opera Narodowa), „William Tella” (Teatr Wielki – Opera Narodowa, Welsh National Opera i Genewa), „Króla Roger” (Bregenzer Festspiele / Warszawa / Barcelona), „Pasażerka” (Bregenzer Festspiele / Warszawa / ENO / Lincoln Centre Festival / Houston / Chicago Lyric / New Israeli Opera), „Mojżesz w Egipcie” (WNO, Sao Carlos, Lizbona, Neapol), „Moc przeznaczenia”, „Wojna i pokój”, „Peleas i Melizanda”, „Khovanszczyzna” (Welsh National Opera), „Macbeth”, „Die Frau ohne Schatten”, „La Juive”, „Agrippina”, „L'Etoile”, „Peter Grimes” (Zurych), „Kniaź Igor” (Zurych i Hamburg), „Moses und Aron", „Katia Kabanova", „Faust" (Bayerische Staatsoper), „Julietta” (Opera North), „Maskarada”, „Pasja Grecka” (Bregenzer Festspiele, ROH), „Turandot” (Salzburg Festival), „Les Troyens” (Deutsche Oper Berlin), „Die Soldaten” (Ruhr Festival i Lincoln Center Festival), „The Nose” (Netherlands Opera), „Jenufa”, „Rienzi” (Wiener Staatsoper) oraz najnowszego spektaklu „Masque of Might” (Opera North) i „Wyprawy Pana Broucka” (Grange Park Opera).

Wśród innych reżyserów, z którymi Marie-Jeanne współpracowała, znaleźli się m.in. Keith Warner –„Pierścień Nibelunga” i „Wozzeck” (Royal Opera House, nagroda Laurence Olivier dla Wybitnej Nowej Produkcji Operowej), „Carmen” (Scenografia i Kostiumy; Minneapolis, Houston, Seattle i Turyn), „Cavalleria Rusticana” (Berlin State Opera), Francesca Zambello przy „Salammbo” (Opera National de Paris, Bastille) oraz „Therese Raquin” (Scenografia i Kostiumy; Dallas Opera / San Diego Opera), Helmuth Lohner przy „Czarodziejskim flecie” i „Bocaccio” (Volksoper Wien) oraz Beate Vollack przy „Romeo i Julia” (Scenografia i Kostiumy; St. Gallen).

 

fot. Karl Forster

Powrót do góry