Kowalinska Gosha
Biogram
Gosha Kowalinska, urodzona w Poznaniu, przygodę z muzyką rozpoczyna od nauki gry na pianinie oraz śpiewaniu w chórzePoznańskie Skowronki. Przeprowadza się de Francji, gdzie pokonuje kolejne etapy swojej edukacji muzyczno-teatralnej. Po ukończeniu liceum, studiuje reżyserię dźwięku i jednocześnie zaczyna kształcić swój głos w Konserwatorium w Paryżu. Absolwentka z wyróżnieniem studiów wokalnych w Ecole Normale de Musique de Paris, swoje zamiłowania aktorskie rozwija rownież w szkole sztuk teatralnych Ecole Claude Mathieu, gdzie uzyskuje dyplom aktorski. Karierę rozpoczęła i rozwija głównie za granicą, ale od kilku lat gości również na polskich scenach operowych. Swoje umiejętności wokalne doskonali we Włoszech u profesor Gabrielli Ravazzi a aktorskie, u Diany Ringel w Paryżu.
Gosha uczestniczyła w kursach mistrzowskich z wielkimi figurami sceny operowej jak Fiorenza Cossotto, Viorica Cortez, Anna Sims, Mary Pinto, Jolanta Zmurko czy Irina Gavrilovici a śpiewała pod batutą znanych dyrygentów jak Maurizio Arena, Kazuki Yamada, Laurent Petitgirard w prawykonaniu opery « Guru » skomponopwanej przez Maestro, Gianna Fratta, Stefano Ranzani, Marco Guidarini, Patrick Fournillet, Miguel Campos Neto, Vasyl Vasylienko, Franck Chastrusse-Colombier, Myron Yusupovych, Jerzy Wolosiuk, Vladimir Kiradjiev, Constantin Ruits, Nicolas Karauze, Frederic Deloche, Gaspard Brecourt, Michel Tardy czy Franck Villard
W 2019 roku zadebiutowała w Warszawskiej Operze Kameralnej jako Maria/Sombra de Maria w spektaklu w reż. Michała Znanieckiego „Maria de Buenos Aires”, rola dziękiktórej Gosha otrzymalanagrodę Jana Kiepury jako Najlepsza Śpiewaczka Operowa w Polsce2021 roku. W tym roku wystapila po raz pierwszy w Teatrze Wielkim - Opera Narodowaw Warszawie jako Carmen, role którą kreowałana wielu scenach we Francji ale także w Japonii, Hong Kongu, we Włoszech, Algierii czy w Maroku.
Wykonane partie operowe : Carmen- Bizet, Amneris (Aida), Azucena (Il Trovatore), Maddalena(Rigoletto), Fenena(Nabucco), Flora (Traviata), Mrs Quickly(Falstaff), Ulrica(Bal maskowy) - Verdi, Suzuki(Madama Butterfly), Zita(Gianni Schicci),Zia Principessa (Suor Angelica) - Puccini,Santuzza (Cavalleria Rusticana) - Mascagni, Helena (La belle Helene),Metella(La vie parisienne)- Offenbach, Mrs Grose (The turn of the screw) - Britten; Maria, La Sombra de Maria(Maria de Buenos Aires) - Piazzolla , Marthe (Guru) - Petitgirard. Oratoria : Requiem (Verdi), Stabat Mater (Pergolesi), Requiem i Missa Solemnis (Mozart), Mała Msza Uroczysta i Stabat Mater(Rossini),Stabat Mater (Dvorak). Muzyka symfoniczna : IX Symfonia Beethoven’a, El amor Brujo (Czarodziejska miłość)- Manuel De Falla, Sea Pictures - E. Elgar