CYRULIK SEWILSKI (Il Barbiere di Siviglia) Gioacchino Rossini

CYRULIK SEWILSKI (Il Barbiere di Siviglia) Gioacchino Rossini


Premiera 17 V 1997

opera w dwóch aktach
libretto Cesare Sterbini na podstawie komedii Pierre’a Beaumarchaisa

oryginalna włoska wersja językowa z polskimi napisami

kierownictwo muzyczne Massimiliano Caldi
reżyseria Marek Weiss-Grzesiński
scenografia Ryszard Kaja
kierownictwo chóru Mariusz Otto
reżyseria świateł Marek Rydian

Figaro JAROMIR TRAFANKOWSKI
Rozyna MAŁGORZATA OLEJNICZAK-WOROBIEJ
Almaviva RANDALL BILLS
Bartolo ANDRZEJ OGÓRKIEWICZ
Basilio RAFAŁ KORPIK
Berta MAGDALENA WILCZYŃSKA-GOŚ
Fiorello TOMASZ MAZUR
Oficer PIOTR BRÓŹDZIAK

chór i orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu

przybliżony czas trwania 2 h 40 min., 1 przerwa


W „prequelu” do Wesela Figara ukazana jest historia przyszłej hrabiny i hrabiego Almavivy. Ich miłość także musiała najpierw pokonać prze- ciwności losu (a może raczej: utrudnienia ze strony innych bohaterów). Okazuje się, że większość kłopotliwych sytuacji w dniu ślubu Figara sięga genezą aż tutaj: poznajemy Bartola, Marcelinę (Bertę) i Don Basilia, czyliprawdziwych specjalistów od komplikowania sytuacji dramatycznej. Bohaterem dnia zostanie oczywiście „skrzydłowy” hrabiego – Figaro – który doprowadzi do szczęśliwego połączenia się zakochanej pary. Opera pozostawia widzów tylko z jednym problemem – by przestać nucić tak dobrze wpadające w ucho melodie Rossiniego.




Zdjęcia ze spektaklu "Cyrulik sewilski" fot. Katarzyna Zalewska

Powrót do góry