Cyrulik sewilski

Cyrulik sewilski

opera w dwóch aktach
libretto Cesare Sterbini
na podstawie komedii Pierre'a Beaumarchais

grupa cenowa B

Kiedy Rossini sięgał po pisarstwo Beaumarchais’ego, słabła już wiązana z nim aura społecznej rewolucji, która otaczała jeszcze „wywrotowe” Wesele Figara Mozarta. Nie trzeba było już się obawiać politycznego skandalu. Za to skandal na prapremierze zapewniła wroga Rossiniemu publiczność, podżegana przez wielbicieli Paisiella, któremu – ich zdaniem – kompozytor rzucił wyzwanie oraz przez machinacje konkurencyjnych teatrów. Niemieckiej publiczności machinacje te nie obchodziły, ale i ona pozostała na początku obojętna względem Cyrulika. Wiemy, że miało się to rychło zmienić, ale był ktoś, kto zachwycił się Cyrulikiem już przy pierwszym z nim kontakcie: Beethoven. Kiedy Rossini odwiedził go w Wiedniu, próbując pokazać inne dzieła, Beethoven powtarzał ponoć jedynie: „Niech pan nam da więcej Cyrulików’”.

Galeria

Realizatorzy

Kalendarium

19:00  
scena duża

Realizatorzy

dyrygent
Marco Guidarini
reżyseria
Marek Weiss
scenografia
Ryszard Kaja
reżyseria świateł
Marek Rydian
kierownictwo chóru
Mariusz Otto

Obsada

Figaro
Jaromir Trafankowski
Rozyna
Małgorzata Olejniczak-Worobiej
Almaviva
Piotr Friebe
Bartolo
Andrzej Ogórkiewicz
Basilio
Rafał Korpik
Berta
Magdalena Wilczyńska-Goś
Fiorello
Tomasz Mazur
Oficer
Piotr Bróździak
18:00  
scena duża

Realizatorzy

dyrygent
Marco Guidarini
reżyseria
Marek Weiss
scenografia
Ryszard Kaja
reżyseria świateł
Marek Rydian
kierownictwo chóru
Mariusz Otto

Obsada

Figaro
Jaromir Trafankowski
Rozyna
Małgorzata Olejniczak-Worobiej
Almaviva
Piotr Friebe
Bartolo
Andrzej Ogórkiewicz
Basilio
Rafał Korpik
Berta
Magdalena Wilczyńska-Goś
Fiorello
Tomasz Mazur
Oficer
Piotr Bróździak
Powrót do góry