Bauer Raimund

Raimund Bauer

Urodził się w Bawarii. Po ukończeniu Uniwersytetu Sztuki Stosowanej w Wiedniu (Universität für angewandte Kunst Wien) pracował jak scenograf rezydent w Schauspiel Köln i Staatstheater Stuttgart. Obecnie mieszka w Hamburgu, gdzie jest profesorem na wydziale scenografii tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych.

Przygotował projekty scenograficzne, m.in. dla scen w Wiedniu (Burgtheater), Hamburgu (Deutsches Schauspielhaus), Monachium (Residenztheater), Berlinie (Volksbühne, Schillertheater) i dla wielu innych teatrów. Pracował na całym świecie, przy wielu międzynarodowych produkcjach teatralnych. Stworzył scenografię do następujących tytułów: Wiedeń (Łaskawość Tytusa; Przed egzekucją; Konsul), Festiwal w Salzburgu (Naznaczeni, Fidelio), Baden-Baden (Parsifal, Tosca), Staatsoper Berlin (Kawaler srebrnej róży), Semperoper Drezno (Rigoletto), Muziektheater Amsterdam (Tosca, Tannhäuser), Bayrische Staatsoper München (Mojżesz i Aron), Lyon (Fidelio), Tel Awiw (Fidelio), English National Opera (Parsifal), Lyric Opera w Chicago (Holender tułacz), San Francisco (Parsifal, Holender tułacz), Genewa (Salome), Los Angeles (Holender tułacz), Gran Liceu w Barcelonie(Parsifal), Zurych (Bal maskowy, Tristan i Izolda), Perm (La Bohème) i Teatro San Carlo w Neapolu (I due foscari).

W 2010 roku zrealizował projekty scenograficzne do przedstawień: Umarłe miasto (Nancy) oraz Elektra (Festiwal w Salzburgu oraz Teatro dell’Opera w Rzymie). W tym samym roku przygotował scenografię do Niobe w londyńskiej Royal Opera House. Za projekty do Króla Rogera Szymanowskiego (reż. David Pountney) wystawionego w Bregencji, Barcelonie i Warszawie, otrzymał nagrodę „Opus – Deutscher Bühnenpreis”. W 2014 roku operę Dziewczyn ze Złotego Zachodu z jego dekoracjami pokazała Opéra national de Paris, natomiast w 2015 roku Wilhelma Tella i Mojżesza w Egipcie – Welsh National Opera w Cardiff, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie oraz Opera w Zurychu. W tym samym roku mediolańska La Scala zaprezentowała spektakl Turandot ze scenografią według jego projektów. Współpracował z Davidem Pountney’em przy Mocy przeznaczenia, Nieszporach sycylijskich i Balu maskowym – realizacje były prezentowane w Welsh National Opera w Cardiff oraz Operze w Bonn. Ostatnio przygotował projekty do Sprawy Makropulos oraz Z mrtvého domu Janáčka. (Wiesbaden) oraz Missing in Cantu w Nationaltheater Weimar.

Powrót do góry