Charles Edwards

Urodzony w Newcastle-upon-Tyne w Anglii, absolwent Central School of Art and Design w Londynie. 

Odpowiadał za scenografię do takich spektakli jak: Adriana Lecouvreur, Faust (Royal Opera, Londyn); Werther (Opera w Tel Awiwie i Royal Opera, Londyn); Sprawa Makropulos (Lyric Opera of Chicago i English National Opera); Trubadur (Lyric Opera of Chicago i Opera North); Sen nocy letniej, Łucja z Lammermooru (English National Opera); Wozzeck (Dallas Opera i Lyric Opera of Chicago); Katia Kabanowa (Dallas Opera); Macbeth, Jenůfa (Houston Grand Opera); Billy Budd (Lyric Opera of Chicago); Bitwa pod Legnano, Dwaj Foskariusze, Lombardczycy (Hamburgische Staatsoper); Samson i Dalila (Darmstadt); Sroka złodziejka (Frankfurt); Salome (Saarbrücken); Peter Grimes (Karlsruhe); Tamerlano (Komische Oper, Berlin); Parsifal (Opernhaus, Graz); Umarłe miasto, Attila (Strasbourg); Borys Godunow (Stuttgart); Wolny strzelec (Metz); Wesele Figara (Bordeaux); Szarka, Zampa, Il piccolo Marat (Wexford Festival); Norma, Tosca, Radamisto, Of Thee I Sing, Love Life, Dziecko i czary, Trouble in Tahiti, Rycerskość wieśniacza, Trial by Jury, Przeznaczenie, Gianni Schicchi (Opera North); Kiss Me, Kate (Théâtre du Châtelet, Paryż); Falstaff (Vienna Staatsoper). 

Autor scenografii i reżyser następujących produkcji: Elektra (Royal Opera); Maria di Rohan (Wexford Festival); Turandot (Reisopera, Holland); Tristan i Izolda (Teatro São Carlos, Lizbona); Idomeneo, Don Kichot (Grange Park Opera); Joshua, Pajace, Król Edyp, Rigoletto (Opera North); prologu i epilogu Opowieści Hoffmanna (Wuppertal)

Jego najbliższe plany obejmują takie tytuły jak: Zbójcy (La Scala); Řecké pašije (Opera North); Jenůfa (Santa Fe) Dzień panowania (Garsington).

Powrót do góry