Konieczek Damian

Damian Konieczek

W 2005 roku ukończył Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Włodzimierza Zalewskiego.

W latach 2005–2006 był solistą Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, w którym to zadebiutował partią Mnicha w „Don Carlosie” G. Verdiego w reżyserii Gianfranco de Bosio, a następnie Pimena w „Borysie Godunowie” oraz Faraona    w „Aidzie”

Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych między innymi przez Jewgienija Nesterenkę, Marię Fołtyn, Włodzimierza Zalewskiego, Ryszarda Karczykowskiego i Helenę Łazarską.

Brał udział w konkursach wokalnych w Polsce i za granicą, m.in. został finalistą I Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Adama Didura w Bytomiu (2004), półfinalistą 25. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Belvedere w Wiedniu, otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków na III Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu.

W latach 2006–2011 był solistą Opery Wrocławskiej, w której wykonał szereg pierwszoplanowych partii, m.in. Zachariasza w „Nabucco”, Sarastra w „Czarodziejskim flecie”, Zbigniewa w „Strasznym dworze”, Don Basilia w „Cyruliku sewilskim”, Lindorfa      i Coppeliusa w „Opowieściach Hoffmana”, Sparafucile w „Rigoletcie” i inne. Brał udział        w realizacji opery „Chopin” G. Orefice’a, śpiewając partię Mnicha zarejestrowanej i wydanej  na płycie CD przez firmę fonograficzną DUX

W 2007 roku zadebiutował na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu, śpiewając Pimena   w „Borysie Godunowie” M. Musorgskiego w reżyserii Wiesława Ochmana pod batutą Tadeusza Serafina. Tego samego roku wystąpił w Teatro Politeama Garibaldi w Palermo, gdzie wykonał partię basową w Requiem W. A. Mozarta z orkiestrą Sinfonia Siciliana pod dyrekcją Jana Lathama Koeniga, oraz wystąpił w Filharmonii Sudeckiej, śpiewając „Pasję wg św. Jana” J. S. Bacha pod batutą Niella Mussa.

W 2009 roku zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej                w Warszawie, występując jako Sarastro w przedstawieniu „W krainie czarodziejskiego fletu” wg W. A. Mozarta w reżyserii Beaty Redo-Dobber.

W 2010 roku pojawił się na deskach Opery Krakowskiej, wcielając się w rolę Masetta w „Don Giovannim” W. A. Mozarta w reżyserii Michała Znanieckiego pod batutą Łukasza Borowicza.

W 2012 roku zadebiutował na scenie Opery Nova w Bydgoszczy, występując jako Dulcamara w „Napoju miłosnym” G. Donizettiego w reżyserii Krzysztofa Nazara, a następnie jako Zachariasz w „Nabucco”, Sarastro w „Czarodziejskim flecie”, Wodnik w „Rusałce”, Stolnik w „Halce” i Bonzo w „Madama Butterfly”.

W 2013 roku wystąpił na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, gdzie wykonał partię Przewoźnika w „Qudsji Zaher” Pawła Szymańskiego w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa pod batutą Wojciecha Michniewskiego.

W 2014 roku na XXIV Festiwalu Mozartowskim w Warszawie na deskach Opery Kameralnej zadebiutował partią Osmina w „Uprowadzeniu z Seraju” W. A. Mozarta w reżyserii Eweliny Pietrowiak pod batutą Rubena Silvy.

W swoim repertuarze posiada również repertuar oratoryjno-kantatowy, taki jak: Stabat Mater op. 58 A. Dworzaka czy IX Symfonię op. 125 L. van Beethovena.

Brał udział w licznych tournée w kraju i za granicą, między innymi z Operą Wrocławską, Operą Śląską w Bytomiu, Teatrem Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu czy z Agencją Artystyczną Pro Musica, z którą w 2015 roku, wcielając się w rolę Zachariasza, dokonał nagrania DVD opery „Nabucco” w reżyserii Feliksa Tarnawskiego pod batutą Jerzego Salwarowskiego, wydanego przez firmę fonograficzną GM Records.

W 2018 roku pojawił się znowu na deskach Opery Nova w Bydgoszczy, wcielając się w rolę Don Alberta w operze „Awantura w Recco, czyli Drzewko wolności” Macieja Małeckiego i Wojciecha Młynarskiego w reżyserii Macieja Wojtyszki pod batutą Anny Duczmal-Mróz.

Od 2018 roku solista Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.

fot. Ośko/Bogunia

public.common.backtop