Deklaracja dostępności
Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki z siedzibą w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ: pochodzą z różnych źródeł;są bardzo obszerne, a zostały wytworzone w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt;opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
- Niektóre materiały graficzne – zdjęcia z spektakli i członków zespołu, nie mają opisów. Wynika to z braku możliwości technologicznych lub zbyt dużego nakładu pracy. Coraz więcej archiwalnych grafik oraz zdjęć jest podpisywane.
- Niektóre filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, ponieważ były publikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Reszta z nich jest konsekwentnie udostępniana wraz z napisami.
- Część grafik i materiałów graficznych, które były wprowadzone przed wejściem ustawy o dostępności nie ma wystarczających kontrastów.
- Niektóre linki nie mają wprowadzonego alternatywnego tekstu.
- Nie ma możliwości zmiany tła na kontrastowe.
- Na razie nie wprowadzono tłumaczeń na PJM - strona jest stopniowo przystosowywana pod tym względem.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-22.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny z wykorzystaniem testów strony przeprowadzonych przez walidatorów internetowych: https://www.webaccessibility.com ; https://wave.webaim.org ; https://validator.w3.org/
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-22.
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jakub Szewczyk (jszewczyk@opera.poznan.pl). Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 61 6590293. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
W zgłoszeniu należy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Podmiot powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Jeżeli działania nie będą zadowalające, możesz zgłosić skargę do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu. Jeżeli nadal będą mieli Państwo uwagi do działań podmiotu można je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich.