Tomala-Jedynak Katarzyna

Katarzyna Tomala-Jedynak


Ukończyła klasę dyrygentury symfoniczno-operowej M. Gawrońskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (2013). Swoje umiejętności dyrygenckie doskonaliła podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez T. Strugałę, dwukrotnie znajdując się w gronie wyróżnionych uczestników (Wrocław 2011, Kraków 2012), następnie na kursach mistrzowskich u J. Wanga, J. Panuli, M. Herona, G. Chmury oraz R. Delekty. W 2013 roku zistała półfinalistką konkursu Jeunesses Musicales International Conducting Competition w Bukareszcie. W tym samym roku w drodze konkursu otrzymała zaproszenie od Baltic Youth Philharmonic do wzięcia udziału w warsztatach oraz przygotowaniach do jednego z koncertów Usedom Music Festival w charakterze asystenta Kristjana Järvi.

Od 2014 jako asystent dyrygenta pracowała również z Ch. Vasquezem, S. Edwardsem, D. Navarro, Ch. Schumannem, E. Ochsnerem, F. Stroblem, G. Chmurą, J. Kaspszykiem, M. Klauzą, T. Kozłowskim oraz M. Mosiem. Jako drugi dyrygent brała udział w przygotowaniu koncertu inaugurującego XVIII Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, gdzie pod kierownictwem światowej sławy śpiewaka i dyrygenta J. Cury wykonano II Symfonię Zmartwychwstanie Gustawa Mahlera. Podczas 7. i 8. i 9. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie miała możliwość współpracować z czołowymi kompozytorami tego gatunku. takimi jak H. Zimmer, E. Goldenthal, D. Marianelli, P. Doyle, T. Morris, D. Licht, J. Beal, R. Djawadi, J. Pook, H. Gregson-Williams oraz H. Pereira.

W 2015 rozpoczęła stałą współpracę z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie przygotowała m.in. premierę Anny Kareniny R. Szczedrina i Napoju miłosnego. G. Donizettiego. Dzięki udziałowi w zainicjowanym przez Instytut Muzyki i Tańca programie „Dyrygent – rezydent” pełniła funkcję dyrygenta-rezydenta Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. W 2017 roku znalazła się w gronie sześciu stypendystów z całego świata programu Dartington International Summer School. W 2018 roku otrzymała nominację do XII Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy Dyrygent”.

Dyrygowała takimi zespołami, jak George Enescu Philharmonic Orchestra, Romanian Royal Camerata, Royal Northern College of Music Chamber Ensemble w Manchesterze, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu, Orkiestra Opery Wrocławskiej, Orkiestra NFM Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Szczecińskiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej, Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Orkiestra Kameralna miasta Tychy AUKSO, Orkiestra Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia, Płocka Orkiestra Symfoniczna, Akademicka Orkiestra Symfoniczna z Wrocławia, Sound Factory Orchestra, Stand-by Orchestra oraz wrocławskim chórem Misericordia.

fot. Alicja Pogłódek

public.common.backtop