Piotr Kalina

Biogram

Pochodzi z Krakowa, tam też ukończył w 2020 roku Akademię Muzyczną w klasie śpiewu solowego dr. hab. Zdzisława Madeja.

W swoim dorobku ma wiele występów solowych w uznanych salach koncertowych, m.in. w NOSPR, Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, Filharmonia Śląskiej. Wykonywał dzieła operowe takie jak: S. Moniuszko „Straszny dwór" (Stefan), L. Różycki „Casanova” (partia tytułowa), J. Strauss fragmenty „Eine Nacht in Venedig” (Caramello), W. Stępień „Czarne lustro” (Inkwizytor), S. Rzepiela „Demeter” (Hades); oratoryjno-kantatowe, jak W.A. Mozart „Requiem”, A. Bruckner „Te Deum”, C. Franck „Les Sept Paroles du Christ sur la Croix”, S. Moniuszko „Sonety krymskie”; oraz wybrane arie pieśni i romanse kompozytorów, jak P. Czajkowski, G. Puccini, S. Moniuszko, R. Strauss, W. Żeleński, M. Karłowicz.

Współpracował z dyrygentami takimi jak: Łukasz Borowicz, Marco Guidarini, Szymon Bywalec, Rafał Delekta, Tomasz Tokarczyk, Piotr Sułkowski, Andrzej Korzeniowski, Sławomir Chrzanowski, Jiri Petrdlik, Paul Esswood, Katarzyna Tomala-Jedynak, Monika Bachowska, i reżyserami, jak Włodzimierz Nurkowski, Monika Rasiewicz, Błażej Peszek.

Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich m.in. prowadzonymi przez Piotra Beczałę, Mariusza Kwietnia, Izabelę Kłosińską, Ewę Iżykowską, Marcela Boone’a, Teru Yoshiare, Roberta Nakonecznego, czy Markusa Schäfera. Jest laureatem nagród m.in., Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Muzyki Sakralnej Ars et Gloria (III miejsce), Wassyl Slipak Young Vocalist Competition (III miejsce), IV Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Krystyny Jamroz (III miejsce), Iuventus Canti 2018 (II miejsce), VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury (wyróżnienie). Od sezonu 2021/2022 jest etatowo związany z Teatrem Wielkim w Poznaniu.

 fot. Ośko/Bogunia