Faust

Faust

opera w pięciu aktach opera 
libretto 
Jules Barbier i Michael Carré

grupa cenowa D/B

Debata „Kim byłby Faust bez Małgorzaty? O feminizmie w operze”
Agata Siwiak, Agnieszka Drotkiewicz, Karolina Sofulak, Marek Weiss, Bartosz Żurawiecki
15 lutego 2019, godz. 17:00 Sala im. Wojciecha Drabowicza
_

Spotkanie z Karoliną Sofulak

prowadzenie: Jacek Marczyński
16 lutego 2019, godz. 17:30, Sala im. Wojciecha Drabowicza

Reżyserka na nowo odczytuje operę francuskiego kompozytora. W jej wizji tytułowy bohater to renesansowy naukowiec i humanista, który poświęcił całe życie studiowaniu natury rzeczy i świata. Jednak mimo starań nie uzyskał pełnego zrozumienia mechanizmów, które nim rządzą, gdyż odciął się od ludzi i zamknął w bastionie intelektu. Widząc kres swych dni, w akcie desperacji i w obliczu milczenia Boga, przyzywa do siebie Szatana. Skuszony wizją młodości i drugiej szansy na zgłębienie tajemnic istnienia, Faust pozwala Mefistofelesowi zabrać się w podróż do dnia dzisiejszego. Świat, który widzi, zdaje mu się groteskowy, przerażający i pełen podziałów. Żyje w nim jednak Małgorzata – według Fausta jedyna nadzieja na zbawienie. Ona zdaje się być najpełniejszym odzwierciedleniem idei humanizmu, w którą tytułowy bohater żarliwie wierzy.  Kieruje się współczuciem i zrozumieniem dla cudzej inności, duchowością daleką od bigoterii jej brata Walentego i reszty społeczeństwa. Małgorzata przygarnia pod swój dach zagubionego Siebela – to jej lojalność pozwala Faustowi porzucić optykę swej ery i zobaczyć ją jako silną i niezależną kobietę gotową stawić czoła społeczeństwu w obronie swych praw oraz wartości, w które wierzy. Czy Małgorzacie uda się wyzwolić z pułapki naszych czasów, czy Faust zdoła dorosnąć i zmężnieć,  czy Mefistofeles odrzuci wiążącą mu ręce neutralność? Czy też zwyciężą Walentynowie, Wagnerowie i Marty dnia dzisiejszego – strażnicy status quo. Po odpowiedzi na te pytania zapraszamy na spektakl. 

title.crewsection.header

title.castsection.header

Calendar

19:00  
scena duża
premiere

Faust

title.crewsection.header

kierownictwo muzyczne
Gabriel Chmura
reżyseria
Karolina Sofulak
scenografia i reżyseria świateł
Charles Edwards
kostiumy
Sue Willmington
choreografia i ruch sceniczny
Jarosław Staniek
współpraca
Katarzyna Zielonka
kierownictwo chóru
Mariusz Otto

title.castsection.header

Faust
Sehoon Moon
Marguerite
Monika Mych-Nowicka
Siébel
Magdalena Wilczyńska-Goś
Méphisto
Wojciech Śmiłek
Valentin
Michał Partyka
Marthe
Olga Maroszek
Wagner
Jaromir Trafankowski
18:00  
scena duża

title.crewsection.header

kierownictwo muzyczne
Gabriel Chmura
reżyseria
Karolina Sofulak
scenografia i reżyseria świateł
Charles Edwards
kostiumy
Sue Willmington
choreografia i ruch sceniczny
Jarosław Staniek
współpraca
Katarzyna Zielonka
kierownictwo chóru
Mariusz Otto

title.castsection.header

Faust
Piotr Friebe
Marguerite
Roma Jakubowska-Handke
Siébel
Galina Kuklina
Méphisto
Rafał Korpik
Valentin
Stanisław Kuflyuk
Marthe
Julia Mech
Wagner
Damian Konieczek
19:00  
scena duża

title.crewsection.header

kierownictwo muzyczne
Gabriel Chmura
reżyseria
Karolina Sofulak
scenografia i reżyseria świateł
Charles Edwards
kostiumy
Sue Willmington
choreografia i ruch sceniczny
Jarosław Staniek
współpraca
Katarzyna Zielonka
kierownictwo chóru
Mariusz Otto

title.castsection.header

Faust
Sehoon Moon
Marguerite
Monika Mych-Nowicka
Siébel
Magdalena Wilczyńska-Goś
Méphisto
Wojciech Śmiłek
Valentin
Michał Partyka
Marthe
Olga Maroszek
Wagner
Jaromir Trafankowski
19:00  
scena duża

title.crewsection.header

kierownictwo muzyczne
Gabriel Chmura
reżyseria
Karolina Sofulak
scenografia i reżyseria świateł
Charles Edwards
kostiumy
Sue Willmington
choreografia i ruch sceniczny
Jarosław Staniek
współpraca
Katarzyna Zielonka
kierownictwo chóru
Mariusz Otto

title.castsection.header

Faust
Piotr Friebe
Marguerite
Roma Jakubowska-Handke
Siébel
Galina Kuklina
Méphisto
Rafał Korpik
Valentin
Stanisław Kuflyuk
Marthe
Julia Mech
Wagner
Damian Konieczek
public.common.backtop