Faust

Faust

opera w pięciu aktach opera 
libretto 
Jules Barbier i Michael Carré

grupa cenowa D/B

Połączenie znakomitej literatury i muzyki to sprawdzony przepis na sukces. Droga do niego może być kręta, co potwierdzają losy Fausta. Kompozytor w początkowym okresie swego życia nie wykazywał "diabelskich" inklinacji. Skłaniał się raczej ku wierze, od opery stronił, uważając ją za sztuczną, a swe przede wszystkim religijne utwory sygnował podpisem: abbè Gounod. Zwrot ku doczesności wymusiły na nim dwie siły: historia (czyli rewolucja 1848) i kobieta. Paulina Viadrot, śpiewaczka, muza romantyków, w tym Chopina, namówiła Gounoda, by napisał operę. Sapho – operowa wprawka niedoszłego księdza – nie spotkała się z przychylnym przyjęciem.

Wśród zmiennych kolei losu sięgnął w końcu Guonod po opowieści o Fauście. Jednak nie oryginalny dramat Goethego stanowił inspirację, a wysuwająca Małgorzatę na pierwszy plan historia Michela Carré zatytułowana Faust i Małgorzata. Oszałamiający sukces opery trwa do dziś. Czyżby ten pobożny kompozytor miał jakieś konszachty z ciemnymi mocami..... 

title.crewsection.header

Calendar

19:00  
scena duża
premiere

Faust

18:00  
scena duża
19:00  
scena duża
19:00  
scena duża
public.common.backtop