Kruszczyńska Eliza

Eliza Kruszczyńska

​Ukończyła klasę skrzypiec w Conservatorio A. Casella w L'Aquila we Włoszech. Uczyła się śpiewu solowego w klasie prof. Marii Luisy Carboni w Akademii Muzycznej Luisy D'Annunzio w Pescarze. Głos doskonaliła także pod opieką Nicholasa Giusti i Marii Slatinaru Nistor.

Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez: Reginę Resnik, Mirellę Freni, Leontinę Vaduvę, George Vaz de Carvallo, Lucianę Serrę, Renatę Scotto i Teresę Żylis-Garę.

W czasie studiów zadebiutowała w Teatro Auditorium Flaiano w Pescarze w IV Symfonii
G. Mahlera i w roli Lauretty w operze G. Pucciniego Gianni Schicchi.

W 2004 roku była finalistką w konkursie „Toti del Monte” w Treviso, a także finalistką w konkursach w Spoleto i Tuluzie. Występowała zagranicą (Rumunia, Włochy, Francja, Kanada, Hiszpania).
W Polsce uczestniczyła w wielu festiwalach muzycznych, m in. „Ogrodach Muzycznych”
w Warszawie, Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdroju, „Wielkanocy Muzycznej” w Łodzi, Europejskim Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy. 

W maju 2010 r. została pierwszą w historii polską laureatką Grand Prix, w ponad 20. letniej historii Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, zdobywając także nagrodę publiczności oraz nagrodę dla najlepszego sopranu.

W 2012 r. na zaproszenie Maestro Antoniego Wita wykonała partię sopranową w Symfonii B-dur
F. Mendelssohna - Bartholdy'ego pod batutą Jesúsa López-Cobosa. 

W 2013 r. wykonała partię solową w Lament for Jerusalem J. Tavenera pod dyrekcją Piotra Gajewskiego.

W Filharmonii Poznańskiej wystąpiła w partii sopranowej w Missa pro pace W. Kilara (koncert
z udziałem Chóru Poznańskie Słowiki). W 2012 r. zadebiutowała w łódzkim Teatrze Wielkim, wykonując partię Cio-Cio-San w Madame Butterfly G. Pucciniego, pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego.

W 2012 r. ukazała się płyta z kompletnym nagraniem opery Monbar I. F. Dobrzyńskiego, pod dyrekcją Łukasza Borowicza (rola Blanki).

Od 2013 r. jest solistką Opery Wrocławskiej, gdzie debiutowała partią Antonii w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha. Na tej scenie wykonywała m. in. role: Flory w Chopinie G. Oreficego, Abigaille w Nabucco G. Verdiego, Lady Makbet w Makbecie G. Verdiego, Dziewczyny-Kwiatu w Parsifalu R. Wagnera, Micaeli w Carmen G. Bizeta, Cio-Cio-San w Madame Butterfly G. Pucciniego, Leonory w Trubadurze G. Verdiego.

W listopadzie 2013 zaśpiewała partię Leili w megawidowisku operowym Poławiacze pereł 
G. Bizeta w Hali Stulecia. W marcu 2014 wykonała partię drugiego sopranu w Requiem A. Schittkiego w Filharmonii Narodowej, pod dyrekcją Jacka Kaspszyka. W czerwcu 2014 wykonała partię Lady Makbet w megawidowisku operowym Makbet G. Verdiego w Hali Stulecia. W czerwcu 2015 zaśpiewała partię Senty w megawidowisku operowym Latający Holender R. Wagnera w Teatrze na Pergoli.

W styczniu 2017 wystąpiła jako Madame Butterfly w dziele G. Pucciniego w Operze Bałtyckiej.
W roku 2017 zadebiutowała także jako Leonora w Trubadurze i Abigaille w Nabucco G. Verdiego
w Operze Wrocławskiej.

W październiku 2017 r. po raz pierwszy wykonała Leonorę w Fideliu L. van Beethovena, w lutym 2018 zadebiutowała w roli Leonory w Oberto, re di Bonifacio G. Verdiego (w wersji koncertowej). 

W czerwcu 2018 r. zaśpiewała po raz pierwszy Santuzzę w Rycerskości wieśniaczej P. Mascagniego w Operze Wrocławskiej.

Artystka współpracuje z filharmoniami w: Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy, Krakowie i Warszawie.

public.common.backtop