Krzywicka Ilona

Ilona Krzywicka

W roku 2009 ukończyła, z wyróżnieniem, Akademię Muzyczną w Poznaniu w klasie prof. G. Flicińskiej-Panfil. Jeszcze jako studentka IV roku zadebiutowała na scenie tytułową rolą w operze „Halka” S. Moniuszki. Wielki plenerowy spektakl odbył się w pałacu w Radziejowicach z udziałem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus pod batutą T. Wojciechowskiego i opieką artystyczną Prof. Teresy Żylis-Gara. Kolejnym sukcesem na zakończenie studiów było wykonanie partii Tatiany w "Eugeniuszu Onieginie" P. Czajkowskiego w reżyserii Ryszarda Peryta. 

W 2009 r. artystkę wybrano spośród 350 kandydatów jako solistkę studia operowego Atelier Lyrique przy Operze Narodowej w Paryżu. Kontrakt w Operze Paryskiej trwał trzy sezony i zwieńczony został prestiżową nagrodą "Prix Lyrique L' AROP 2012" ( najlepsza solistka sezonu). 

Ilona Krzywicka kreowała m.in. role: La répétition interrompue/Les Troqueurs ,Dauvergne – Julie (Amfiteatr Bastille ,Paris 2009), Mirandolina B.Martinu – Mirandolina / MC 93 Bobigny Paris 2010), Street scene K.Weill – Mrs Ann Maurrant (Amphitheatre Bastille Paris 2010), Faust Ph. Fenelon – Suschen (Opera Garnier 2010), Orfeo ed Euridice K.W. Gluck - Euridice (MC 93 Bobigny Paris 2011, Theatre Bordeaux Aquitaine 2012, Opera Wrocławska 2017), Rigoletto G.Verdi – Contessa di Ceprano (Opera Bastille 2012), La finta giardiniera W.A. Mozart - Arminda (MC 93 Bobigny Paris 2012), Don Giovanni W.A. Mozart – Donna Anna (Nowy Sącz 2013), Czarodziejski Flet W.A. Mozart – I Dama (Rheinsberg Festival 2014, Teatr Wielki w Poznaniu 2017), Madama Butterfly G.Puccini – Cio-Cio-San (Opera na Zamku w Szczecinie 2015-2018), Cyganeria G. Puccini – Musetta (Opera Krakowska 2015-2016), Carmen G. Bizet - Micaela (Opera na Zamku w Szczecinie 2016-2017), Parsifal R. Wagner - 1 Flowermaiden (Teatro Real Madrid 2016), Czarodziejski Flet W.A. Mozart- Pamina (Pro Sinfonika w Filharmonii w Poznaniu 2017), Cyganeria G. Puccini - Mimi (Opera Nova w Bydgoszczy 2018), Jenufa L. Janacek- Jenufa (Teatr Wielki w Poznaniu 2018). 

Ponadto występowała w koncertach w Palais Garnier z Orkiestrą Opery Narodowej w Paryżu a także w Villa Medici w Rzymie, Auditori Barcelona, Londynie, Grecji, Francji, Hiszpanii, Rosji, Austrii, Niemczech, na Litwie oraz w Tajlandii. 

Laureatka wielu konkursów krajowych i zagranicznych. 

Artystka z powodzeniem wykonuje także muzykę kantatowo-oratoryjną oraz pieśni. W Jej repertuarze znajdują się tak znakomite dzieła jak: W.A. Mozarta: Msza Koronacyjna KV 317 i Requiem d-moll, 14 Symfonia D. Szostakowicza, Completorium G.G. Gorczyckiego, Stabat Mater J. Haydna, G. Rossiniego, A. Dvoraka, G.B. Pergolesiego oraz L. Boccheriniego, La Vierge J. Massenet, 3 Symfonia Kaddish L. Bernsteina etc. 

Umiejętności wokalne doskonali uczestnicząc w mistrzowskich kursach wokalnych i interpretacyjnych w kraju i za granicą prowadzonych przez wybitne autorytety wokalne takie jak: Joanna Kozłowska, Natalie Dessay, Helena Łazarska, Sylvie Valayre, Ann Murray, Irena Argustienne, Ruggero Raimondi, Klaus Haeger. Szczególne porozumienie i opiekę wokalną odnalazła pod okiem wspaniałej polskiej śpiewaczki operowej Prof. Teresy Żylis-Gara, z którą pozostaje w stałym kontakcie od 2007 roku. 

Występując w kraju i za granicą współpracowała z takimi dyrygentami jak: J.T. Adamus, Semyon Bychkov, Maurizio Benini, Daniele Callegari, Jean Deroyer, Geoffroy Jourdain, Michael Helmrath, Antony Hermus, Vladimir Kiradjiev, Bernhard Kontarsky, Kevin McKutcheon, Edoardo Müller, Kazushi Ono, Christophe Rousset, Marius Stieghorst, Piotr Sułkowski,Tomasz Tokarczyk, Guillaume Tourniaire, Paul Weigold,Tadeusz Wojciechowski i reżyserami: Laco Adamik, Irene Bonnaud, Claus Guth, Jarosław Kilian, Kay Kuntze, Dominique Pitoiset, Ryszard Peryt, Stephen Taylor, Mariusz Treliński, Robert Wilson. 

 

public.common.backtop