Stefaniak Magdalena

Magdalena Stefaniak

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego dr hab. Barbary Mądrej. Jest adeptką Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademia Operowa w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.

Zadebiutowała w 2013 roku jako Hrabina w Weselu Figara W. A. Mozarta pod batutą Macieja Wielocha na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu. Zaowocowało to szeregiem kolejnych kreacji scenicznych: Musetta w Cyganerii G. Pucciniego, Psyche w Erosie i Psyche L. Różyckiego (Opera Bałtycka w Gdańsku), Papagena w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta, Alicja w Alicji w Krainie Czarów G. Kaczmarka, Fruma Sara w Skrzypku na dachu J. Bocka (Teatr Wielki w Poznaniu), Pierwsza Dama i Papagena w spektaklu O Królestwie Dnia i Nocy i zaczarowanych instrumentach będącym adaptacją Czarodziejskiego Fletu W. A. Mozarta, Paź w Rigoletto G. Verdiego, Basia w Cud albo Krakowiaki i Górale J. Stefaniego (Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie), jedna z Sióstr w Ognistym Aniele S. Prokofiewa (Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie, Grand Théâtre de Provence we Francji), Walentyna w Wesołej Wdówce F. Lehára (Mazowiecki Teatr Muzyczny w Warszawie).

W 2019 roku wykonywała partię sopranową w Weselu I. Strawińskiego wystawionego na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie.
Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Patrick Fournillier, Michał Klauza, Kazushi Ono, Grzegorz Nowak, Gabriel Chmura, Rafał Kłoczko, Arif Dadashev, Warcisław Kunc. Występowała w spektaklach takich reżyserów jak m.in. Mariusz Treliński, Karen Stone, Sjaron Minailo, Henryk Końwiński.

Swoje umiejętności doskonaliła podczas licznych kursów i warsztatów wokalnych, prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków, takich jak: Olga Pasiecznik, Izabela Kłosińska, Thomas Hampson, Mariusz Kwiecień, Tomasz Konieczny, Eytan Pessen, Ewa Podleś, Hedwig Fassbender, Rene Massis, Matjaž Robavs, Matthias Rexroth.
Ponadto prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i zagranicą współpracując z m.in. Orkiestrą Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Poznańską, Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Filharmonią Świętokrzyską, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku, Białoruską Państwową Akademią Muzyczną w Mińsku (Białoruś).

Powrót do góry