Wolna-Bartosik Agnieszka

Agnieszka Wolna-Bartosik


Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej Lipczyńskiej w Poznaniu, oraz Uniwersytetu Ekonomicznego.

Jeszcze jako uczennica brała udział w licznych spektaklach baletowych w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Zatańczyła partię Mirty w Giselle (trad. Liliana Kowalska) oraz Preludium A-dur w Sylfidach (Michaił Fokin/Liliana Kowalska). W 1997 zajęła III miejsce w X Ogólnopolskim Konkursie Tańca w Gdańsku, natomiast w 1999 była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki.

Od 2006 roku pracuje jako pierwsza solistka baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu.

Najważniejsze partie solowe w repertuarze artystki to:

Odetta – Odylia w Jeziorze Łabędzim (Marius Petpa/Liliana Kowalska, Kenneth Grave)

Dobra Wróżka w Dziadku do Orzechów (Sławomir Woźniak)

Kitri i Królowa Driad w BDon Kichocie(Henryk Konwiński i trad. / Liliana Kowalska)

Młoda i Wdowa w Harnasiach (Emil Wesołowski)

Nimfa w Popołudniu Fauna (trad. Liliana Kowalska)

Żywy Klejnot w Panu Twardowskim (Henryk Konwiński)

Maria Magdalena w Próbie (Antal Fodor)

Hanna w Hrabim Monte Christo (Waldemar Karaczewski)

Tytania w Śnie nocy letniej (Gray Veredon)

Marina w Greku Zorbie (Lorca Massine)

Julia w Romeo i Julii (Emil Wesołowski)

Nokturn i Tarantela (Henryk Konwiński)

Preludia oraz Groszki i róże (Marek Różycki)

Markiza De Merteuil w Niebezpiecznych związkach (Krzysztof Pastor)

Stworzenie Świata (Uwe Scholz)

Cztery ostatnie pieśni (Rudi van Danzing)

Russian girl w Serenadzie (George Balanchine)

Infolia (Jacek Przybyłowicz)

Współpracowala z takimi artystami jak: Conrad Drzewiecki, Liliana Kowalska, Ewa Wycichowska, Emil Wesołowski, Paweł Mikołajczyk, Iwona Pasińska, Henryk Konwiński, Sławomir Woźniak, Uran Azimov, Aleksey Avechkin, Jacek Przybyłowicz, Krzysztof Pastor, Kenneth Grave, Karina Elver, Itzik Galili, Sonja Marchiolli, Paul Boss.

Powrót do góry