Dominika Babiarz

Biogram

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu. Na scenie poznańskiej opery pojawiła się już jako uczennica, występując w spektaklach takich jak „Jezioro łabędzie”, „Giselle”, a w 2000 roku dołączyła na stałe do zespołu baletowego tej sceny. W trakcie swojej kariery współpracowała z takimi artystami jak: Conrad Drzewiecki, Liliana Kowalska, Ewa Wycichowska, Emil Wesołowski, Paweł Mikołajczyk, Iwona Pasińska, Henryk Konwiński, Sławomir Woźniak, Uram Azimov, Aleksey Avechkin, Giovanni Di Palma, Montserrat Leon, Jacek Przybyłowicz, Krzysztof Pastor, Kenneth Grave, Karina Elver, Itzik Galili, Sonja Marchioli czy Paul Boss. Tańczyła na wielu scenach krajowych, jak i zagranicznych, min.: w Niemczech, Czechach, Belgii, Hiszpanii oraz Chinach.Wyjątkowym doświadczeniem była też prezentacja w Watykanie dla papieża Jana Pawła II w 2004 roku.

Oprócz realizacji artystycznych angażuje się również w wiele projektów edukacyjnych Teatru Wielkiego w Poznaniu, tj.: „Baletowa podróż po teatrze”, „Lekcje z Teatrem Wielkim”, „ Za kulisami teatru” oraz „Sztuka tworzenia”. Studiowała pedagogikę medialną na UAM w Poznaniu. Ponadto współpracuje z Prywatną Szkołą Gaudium et Studium w Poznaniu, w której prowadzi zajęcia z baletu.

Doskonaliła się i rozwijała swoją pasję na licznych warsztatach tańca, m.in. tańca klasycznego, contemporary dance, flamenco, tańca jazzowego, funky jazz, barre au sol, pilastes, body balans, GAGA, lyrical hip-hop, jak również uczestniczyła w Letniej Szkole Arteterapii organizowanej przez Uniwersytet Medyczny w Poznaniu w zakresie: choreoterapii, teatroterapii oraz arteterapii. Obecnie studiuje pedagogikę baletu na UMFC w Warszawie.

Prywatnie żona i mama dwójki synów.

Najważniejsze role:

  • „Jezioro łabędzie”(chor. Kenneth Grave) – Duże łabędzie, solo w tańcu węgierskim,
  • „Kopciuszek” (chor. Paul Chalmer) – zła siostra – Gruszka
  • „Pan Twardowski” (chor. Henryk Konwiński) – Krasawica
  • „Medea” (chor. Teresa Kujawa) –– Glauke
  • Bez początku, bez końca (chor. Beata Wrzosek) – solo żeńskie
  • „Próba” (chor. Antal Fodor) – Prześladowani/ 3 Marie
  • „Stanisław i Anna Oświęcimowie” (chor. Beata Wrzosek) – matka Anny
  • „Romeo i Julia” (chor. Emil Wesołowski) – Pani Capuletti – matka Julii
  • „Stworzenie świata” (chor. Uwe Scholz)
  • „Kilka krótkich sekwencji” (chor. Jacek Przybyłowicz)
  • „Niebezpieczne związki” (chor. Krzysztof Pastor)
  • „Trojan” (chor. Viktor Davydiuk) – Kery

Inne przestawienia baletowe: „Dziadek do orzechów”, „Mandragora”, „IX Symfonia”, „Kronika zapowiedzianej śmierci”, „Hrabia Monte Christo”, „Harnasie”, „Balety Conrada Drzewieckiego” (m.in. Albiboni), „Grek Zorba”, Coppelia”, „Stworzenie świata”, Święto wiosny”, „La Sylphide”, „Kopciuszek”, „Jezioro łabędzie”, „Giselle”, „Sen nocy letniej”, „Serenada / Infolia”.