Unger Mieczysław

Mieczysław Unger

Studiował dyrygenturę symfoniczno-operową na Akademiach Muzycznych w Katowicach i Wrocławiu. Uczestniczył również w kursach mistrzowskich prowadzonych przez G. Chmurę i K. Lloyd (Uniwersytet Louisville).

Współpracował m.in. z Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską w Bytomiu i Teatrem Rozrywki w Chorzowie, gdzie poprowadził spektakle repertuarowe, w tym: „Manru” I.J. Paderewskiego, „Carmina Burana” C. Orffa, „Halkę” S. Moniuszki, „Barona cygańskiego” J. Straussa, „Koty” A. Lloyd Webbera, „My Fair Lady” F. Loewego, „PhantomaM. Yestona, „Stańczyk. Musica” M. Kleszcz i W. Krzaka i „Kota w butach” B. Pawłowskiego. W roli asystenta, przygotował premiery: „Cyrulika sewilskiego” G. Rossiniego, „Anny BolenyG. Donizettiego, „Tannhäusera” R. Wagnera, „Borysa Godunowa” M. Musorgskiego, „KopciuszkaS. Prokofiewa, „Don Giovanniego” W.A. Mozarta, „Verbum Nobile”, S. Moniuszki i „Mocy przeznaczenia” G. Verdiego.

Uczestniczył również w koncertach i festiwalach, w roli dyrygenta: „Lost Highway” O. Neuwirth podczas 59. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, „The Golden Dragon” P. Eötvösa podczas festiwalu „Opera Rara” w Krakowie, „Manru” I.J. Paderewskiego podczas festiwalu „Viva Polonia!” w Dworku Paderewskiego i „Nabucco” G. Verdiego podczas X Europejskiego Festiwalu Muzycznego „Gloria” w Białymstoku, „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta w Filharmonii Dolnośląskiej, „Wesoła wdówka” I. Kálmána z Jurajską Orkiestrą Kameralną; w roli asystenta: „The Man Who Mistook His Wife For A Hat” M. Nymana z udziałem Tomasza Koniecznego i „Vanda” A. Dvořáka podczas festiwali „Opera Rara”; współpracował z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej podczas 1 Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. A. Campi w Lublinie.

Powrót do góry