Justin C. Arienti


Absolwent I.S.A. Istituto Statale d’Arte w Mediolanie w klasie projektowania przemysłowego i krajobrazu środowiska oraz mediolańskiej Accademia di Belle Arti di Brera na wydziale scenografii. W 2001 roku rozpoczął indywidualną karierę jako scenograf, tworząc liczne projekty scenograficzne do spektakli operowych, teatralnych, musicalowych i baletowych, a także programów telewizyjnych. Spośród tych ważniejszych wymienić można Traviatę Giuseppe Verdiego w Teatro Alfredo Chiesa w Mediolanie (2003), spektakl Two in One Raya Cooneya w Teatro Comunale w Mediolanie (2004), dekoracje do programu „MobMusic” dla TV Zeal w Londynie (2006), operę Carmen Georgesa Bizeta w reżyserii Franco Ripa di Meana, opartej na produkcji Petera Brooka w ramach projektu OperaOggi (2006), musical Dracula z muzyką Alexa Lovelessa w White Bear Theatre w Londynie (2008), In His Hands Roberto Martinsa w Oxford House Theatre w Londynie (2009), Boom Bang a Bang Jonathana Harvey’a w Etcetera Theatre w Londynie (2010), gala baletowa Fidelity Project w londyńskim The Place Theatre (2011).

Od wielu lat zaangażowany jest w różne projekty jako asystent scenografa Richarda Hudsona. Z nim realizował m.in. balety – Bajadera i Złoty kogucik w Royal Danish Ballet w Kopenhadze (2012), Romeo i Julia w National Ballet of Canada w Toronto (2011), Dziadek do orzechów w nowojorskim American Ballet Theatre (2010); opery – Uprowadzenie z Seraju w Teatro dell’Opera w Rzymie (2011), Armida w Metropolitan Opera w Nowym Jorku (2010), Rigoletto w Volksoper w Wiedniu (2009), Ruddigore w Opera North w Leeds(2009), Moc przeznaczenia w Wiedniu i Brukseli (2007), Idomeneo w Maggio Musicale we Florencji, cykl Pierścień Nibelungów w londyńskiej English National Opera (2003). Współpracował też z takimi scenografami jak Mathew Kinley, Laura Hopkins, Bob Crowley, Klara Zieglerova.

Powrót do góry