ZEMSTA NIETOPERZA (Die Fledermaus) Johann Strauss (syn)

ZEMSTA NIETOPERZA (Die Fledermaus) Johann Strauss (syn)


Premiera 30 XII 2016


operetka w trzech aktach
libretto Karl Haffner & Richard Genée
na podstawie sztuki Rodericha Benedixa Das Gefängnis
i wodewilu Henri Meilhaca i Ludovica Halévy’ego Le Réveillon
Polska wersja językowa w tłumaczeniu Juliana Tuwima

Szanowni Państwo,
Informujemy, że napisy w wersji niemieckiej wyświetlane w trakcie spektaklu nie są dosłownym tłumaczeniem tekstu scenicznego.
Bitte beachten Sie , dass die deutsche Version der Untertitel die während der Aufführung angezeigt wird, nicht die wörtliche Übersetzung des Bühnentextes ist.


kierownictwo muzyczne Katarzyna Tomala
reżyseria i dramaturgia Krzysztof Cicheński
koncepcja inscenizacyjna Krzysztof Szaniecki
scenografia Anna Kontek
choreografia Viktor Davydiuk
kierownictwo chóru Mariusz Otto
reżyseria świateł Wiktor Kuźma

OBSADA

Gabriel von Eisenstein PIOTR FRIEBE, MACIEJ OGÓRKIEWICZ
Rozalinda ROMA JAKUBOWSKA-HANDKE, MONIKA MYCH-NOWICKA
Adela BARBARA GUTAJ-MONOWID, MAŁGORZATA OLEJNICZAKWOROBIEJ, NATALIA PUCZNIEWSKA-BRAUN
Alfred MIKOŁAJ ADAMCZAK, SZYMON RONA
Doktor Falke MARIUSZ OTTO, JAROMIR TRAFANKOWSKI
Doktor Blind KAROL BOCHAŃSKI, MAREK SZYMAŃSKI
Frank RAFAŁ KORPIK, DAMIAN KONIECZEK
Orlofsky GALINA KUKLINA, MAGDALENA WILCZYŃSKA-GOŚ
Frosch ANDRZEJ OGÓRKIEWICZ
Viktoria MARIKA KUCZA, HANNA WLAŹ
Kapitan MICHAŁ MIERZEJEWSKI
Ochroniarze ADAM GLAPIAK, WITOLD NOWAK

chór, orkiestra i balet Teatru Wielkiego w Poznaniu



przybliżony czas trwania 3 h 10 min., 2 przerwy

Pomysł, by akcję Zemsty nietoperza umieścić na luksusowym statku, jest próbą odnalezienia operetkowego świata w konkretnych, współczesnych realiach. Pasażerowie przejawiają skłonność do przesady w doznawaniu licznych przyjemności oraz działają usprawiedliwieni wakacyjnym odpustem, przekraczając niekiedy granice przyzwoitości. Stają się bohaterami towarzyskich intryg, które przeżywają nad wyraz intensywnie i nierzadko w szampańskim nastroju niekończącej się zabawy. Szeroki uśmiech staje się maską, pod którą skrywane są troski i niepowodzenia pozostawionejna lądzie codzienności. W teatrze konwencja ujawnia jednak sztuczność tej rzeczywistości i pozwala przyjrzeć się jej z przymrużeniem oka. Śmiech jest spontaniczną, oczyszczającą reakcją. Niechaj więc operetka Johanna Straussa-syna będzie okazją do radosnego, wspólnego przeżywania.







Zdjęcia ze spektaklu "Zemsta nietoperza" fot. Bartłomiej Barczyk

Powrót do góry