Laura Wąsek
Biogram
Laura Wąsek (ur. 1999 rok) – mezzosopran – obecnie jest studentką wydziału wokalno-aktorskiego (VI rok) Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu prof. dr hab. Grażyny Flicińskiej-Panfil oraz prof. AMP dr hab. Małgorzaty Woltmann-Żebrowskiej. Laureatka VI Ogólnopolskiego Konkursu wokalnego im. Zygmunta Noskowskiego w Brzesku (2019), I Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie (2021), Międzynarodowego Konkursu „BEL CANTO” Musikverein w Niemczech (2021), a także Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Imricha Godina „IUVENTUS CANTI” na Słowacji (2022). Doskonaliła swe umiejętności podczas licznych kursów i warsztatów wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków takich jak: Jan Hoffman, Magdalena Blum, Katarzyna Suska-Zagórska, Jadwiga Rappe, Mariusz Kwiecień, Brygida Bziukiewicz-Kulig, Urszula Kryger, Aga Mikołaj. Zadebiutowała w operetce „Loteria na mężów, czyli Narzeczony nr 69…” Karola Szymanowskiego, wcielając się w rolę Molly na deskach Opery Bałtyckiej (reż. Marcin Sławiński, kier. muz. Piotr Sułkowski), premiera 14.07.2023. Artystka wykonuje zarówno repertuar operowy, jak i oratoryjno-kantatowy. Kreuje następujące partie wokalne: Sorceress w „Dydona i Eneasz” H. Purcella, Orfeusz w „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka, Dorabella w „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta, Cherubino w „Weselu Figara” W. A. Mozarta, Jadwiga w „Straszny Dwór” S. Moniuszki, Dalila w „Samson i Dalila” Camille Saint-Saëns, Clavigo w „Konrad Wallenrod” W. Żeleńskiego, „Stabat Mater” G. B. Pergolesiego, „Magnificat” J. S. Bacha, „Msza g-moll BWV 235” J. S. Bacha, „Kantata Meine Seel erhebt den Herren BWV 10” J. S. Bacha, „Weihnachts-Oratorium BWV 248” J. S. Bacha, „Mesjasz” G. F. Haendela, „Requiem”, „Msza C-dur KV 317” W. A. Mozarta. Współpracowała z następującymi dyrygentami: Jan Hoffman, Sylvain Cambreling, Jarosław Thiel, Olaf Katzer, Piotr Sułkowski, Miłosz Korpol, Aleksander Gref, Marcin Sompoliński.